مبلمان

مبلمان

مبلمان

مبلمان

قوانینی برای چیدمان اتاق

1. تعادل در دو طرف تخت ایجاد کنید

همیشه سعی کنید لوازم اتاق را در دو طرف تخت طوری بچینید که تعادل در اتاق حفظ شود. مثلا همیشه دو چراغ رومیزی در دو طرف تختخواب قرار دهید تا موقع خواب در اتاق‌ تعادل برقرار باشد. در واقع تعادل اتاق خواب می‌تواند در حفظ روابط فردی هم موثر باشد. در این مواقع حتی لازم است سعی کنید نور دو آباژور کنار تخت هم شبیه هم و ملایم باشد. این تعادل برای ایجاد مرکزیت در فضا و به ویژه برای ایجاد یک ارتباط مساوی و متعادل در اتاق‌هایی که دو نفر در آن زندگی می‌کنند، بسیار مهم است. این وسط مطلوب‌ترین این است که چراغ‌ها گرد باشند تا مبادا انرژی درون اتاق را قطع کنند.

 

 

2. تخت را دور از تلویزیون بگذارید

اسمش روی آن است. اتاق خواب. بنابراین باید از هر وسیله‌ اضافی در اتاق خواب بگذرید. اگر هم به خاطر کمبود فضا زمانی مجبور شدید در اتاق خواب وسایلی اضافی بگذارید، سعی کنید، تختخواب خود را از تلویزیون، میز تحریر و. . . دور کنید. البته بهتر است تلویزیون و میز تحریر را هیچ وقت در اتاق خواب نگذارید تا اتاق‌خواب‌تان جایی شود که به معنای واقعی کلمه بتوان در آن استراحت کرد و به آرامش رسید. تا جایی هم که می‌توانید موقع شب روی تلویزیون یا میز تحریر را با یک پارچه بپوشانید.

 

 


3. به محل آینه و تختخواب دقت کنید

نباید آینه را در جایی قرار دهید که تختخواب یا درهای کمد در آن دیده شوند. البته آینه در اتاق خواب از لوازم ضروری و جدانشدنی است پس اگر راهی برای خلاصی از آن در این موقعیت ندارید، حداقل روی‌ آن را با پارچه بپوشانید تا زمان خواب بتوانید به آرامش برسید. یک افسانه چینی داشتن آینه در اتاق خواب زوج‌ها را منع می‌کند چرا که به عقیده چینی‌ها آینه نشانی از خیانت است. البته آینه‌ها چون نمادی از انرژی مضاعف هستند باید از اتاق خواب‌ها دور باشند تا زود‌تر و راحت‌تر به آرامش رسید و گرنه در اصول فنگ‌شویی به داشتن آینه در هر فضایی غیر از اتاق خواب تاکید زیادی شده است.



. 4 تخت را زیر تیرهای سقف نگذارید

خیلی از خانه‌های امروزی ترجیح می‌دهند تیرهای سقفی چوبی داشته باشند. فضای طراحی مدرن است و هزار و یک دلیل دیگر اما اگر پابند فنگ‌شویی هستید باید حواس‌تان باشد که تختخواب‌تان را زیر تیرهای چوبی افقی سقف نگذارید. حتی بهتر است زیر تیرهای آهنی و افقی سقف هم نخوابید. یک تیر چوبی افقی ممکن است باعث احساس فشار روی شما شود و اختلال خواب بیاورد. این وسط اگر انتخاب دیگری هم ندارید سعی کنید روی این تیرهای چوبی بیرونی را با پارچه بپوشانید یا دو شیار از جنس بامبو را از آنها آویزان کنید و سر آنها را رو به پایین بگیرید. این کار باعث دور کردن انرژی‌های غیرضروری از سمت تیرهای افقی می‌شود.

 

 


5.نه از آب‌نما خبری باشد نه آکواریوم

آب در فنگ‌شویی عنصری مهم است اما جای آن در اتاق خواب نیست. در اتاق خواب نباید نه خبری از آکواریوم و تنگ‌ماهی باشد و نه آب نما و. . . حتی نصب تابلوهایی که نمای آب و رودخانه و. . . دارند هم در اتاق خواب مجاز نیست. می‌دانید چرا؟ به عقیده چینی‌ها قرار دادن آب یا تصویر آن در اتاق خواب باعث بروز مشکلات مالی می‌شود. پس اگر به فنگ‌شویی باور دارید، این یک قانون را هم بپذیرید و بی‌خیال آب‌نماها در اتاق‌تان شوید تا دزدها به خانه‌تان نزنند.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با اصول فنگ شویی

۱. تخت باید پشتی چوبی داشته باشد

در اصول فنگ‌شویی هر تختی باید حتما یک پشتی خوب داشته باشد. این وسط بهترین‌ تخته‌های پشتی فنگ‌شویی آنهایی هستندکه قوی و محکم‌اند و از چوب ساخته شده‌اند. تخته پشتی تخت‌های امروز گاهی دارای روکش‌های خاص از جنس چرم یا پارچه و... هستند که البته آنها هم باید محکم و در عین حال ظریف باشند تا مبادا جلوی جریان انرژی را در اتاق خواب بگیرند. وقتی شما به خواب می‌روید، بدن‌تان وارد یک کار ترمیمی روی تمامی سطوح خودش می‌شود. در این میان سر نیاز به یک پشتی خوب دارد؛ یک پشتی مستحکم برای حمایت و تکیه مانند پشتی یک صندلی که وقتی زمان زیادی روی آن می‌نشینید، پشت شما خسته نمی‌شود. پس برای اینکه سرتان در خواب آرام بگیرد حتما تختی با پشتی چوبی بلند انتخاب کنید.



۲. یک تشک خوب تهیه کنید

این روزها انواع و اقسام تشک‌های طبی و غیر طبی به بازار آمده‌اند که باید در خرید آنها حسابی دقت به خرج دهید. یادتان باشد دقت در این زمینه مانند یک عمر سرمایه‌گذاری برای برای کمر و پشت‌تان است. لازم است روی تشکی سرمایه‌گذاری کنید که بهترین خواب و استراحت را برای‌تان به همراه داشته باشد. هر چه در شب بهتر بخوابید، در روز انرژی و سلامتی بیشتری خواهید داشت. پس با این اوصاف دل به قانون فنگ‌شویی بدهید و سراغ تشک دست دوم نروید. معلوم نیست چه انرژی‌هایی از صاحب قبلی با تشک دست دوم به شما منتقل می‌شود!



۳. فضای زیر تخت را خالی بگذارید

برای اینکه جریان انرژی فنگ‌شویی متعادل در اتاق جریان داشته باشد باید فضای زیر تخت را خالی بگذارید. در واقع برای اینکه انرژی بتواند در تختخواب شما جریان پیدا کند باید تختخواب ارتفاع مناسبی داشته باشد. معمولا این روزها زیر تختخواب‌ها کشو و کمدهای کوچک و بزرگ دارند. شاید این کار برای جبران فضاهای اندک جاسازی در خانه‌های امروزی مناسب باشد اما بر اساس قانون فنگ‌شویی جلوی جریان انرژی در اتاق گرفته می‌شود. موقع خواب باید انرژی دورتادور بدن در جریان باشد که اگر زیر ‌تختخواب بسته باشد،این جریان انرژی دیگر اتفاق نمی‌افتد. پس از تلنبار کردن لوازم اضافه زیر تخت دست ‌بردارید. البته اگر دنبال یک خواب خوب شبانه هستید.



۴. تختخواب از در دور باشد

تختخواب را در قسمتی از اتاق‌خواب قرار دهید که به‌طور مورب از در دور باشد. حتی بهتر است تختخواب با در، در یک خط مستقیم نباشد. قانون فنگ‌شویی می‌گوید که وقتی در تختخواب دراز کشیده‌اید باید قادر به دیدن در باشید اما نباید در امتداد آن قرار بگیرید. این در که قانون فنگ‌شویی از آن حرف می‌زند، می‌تواند در اتاق، بالکن یا پاسیو، حمام یا کمد باشد. ایده‌آل این است که تختخواب به‌طور مورب نسبت به هر دری و در گوشه‌ای از اتاق‌خواب قرار بگیرد. اگر تختخواب شما در نزدیکی در قرار بگیرد، ممکن است با حضور ناگهانی کسی به اتاق شما غافلگیر و شگفت‌زده شوید. هر چه از در دورتر باشید، بیشتر آماده چیزی هستید که ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل اینکه تختخواب باید دور از در قرار بگیرد، شاید همین باشد. در بهترین شرایط وقتی از خواب بیدار می‌شوید، در اتاق باید در خط مستقیم دید شما باشد تا این احساس را پیدا کنید که به زندگی مسلط هستید؛حسی که فنگ‌شویی نسبت به آن تاکید زیادی دارد.



۵. پشت تخت به دیوار باشد نه پنجره

علاوه بر اینکه لازم است برای تخت یک پشتی خوب انتخاب کنید، لازم است پشتی تخت را هم به یک جای ثابت و مستحک تکیه دهید. همیشه سعی کنید تختخواب خود را پشت به دیوار قرار دهید. این طوری سرتان بیشتر از همه در آرامش شبانه قرار می‌گیرد. قرار دادن تخت پای پنجره اصلا مناسب نیست برای اینکه وقتی زیر پنجره خوابیده‌اید، انرژی شخصی شما ضعیف‌تر از همیشه است. در این حالت تخت هیچ پناه درست و مناسبی ندارد و در واقع چیزی از شما حمایتی نمی‌کند.



فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی شادی بخش

چوب های گردگیری و جاروب ها برای برطرف کردن درهم ریختگی و آلودگی در خانه هایمان به کار می روند. به اعتقاد فنگ شویی آنها بخشی از انرژی منفی منزل را حمل می کنند. نگهداری آنها در فضاهای بیرونی ممکن است خوب باشد اما الزاما مؤثر نیست. آنها را به صورت برعکس در یک قفسه نگهداری کنید تا انرژی منفی را مسدود کنید.

حواس تان باشد که قفسه یا گنجه ای که برای نگهداری جاروب و چوب گردگیری استفاده می کنید در غذاخوری تان نباشد. زیرا اتاق غذاخوری نشان دهنده ی طعام و ثروت است و شما قصد ندارید آنها را بزدایید. ضمنا بهتر است در اتاق جلویی منزل تان نیز قرار نگیرند، زیرا ممکن است انرژی مثبتی که به منزل شما می رسد را دور کنند.



پارتیشن ها به شدت در میان چینی ها معروف هستند، زیرا یک راه مؤثر و زیبا برای مسدود کردن انرژی ای هستند که به سرعت در حال جا به جا شدن است. به طور ایده آل انرژی باید به آرامی در سرتاسر منزل شما بچرخد و جریان داشته باشد.

اگر درب ورودی شما دقیقا روبروی درب پشتی قرار داشته باشد، انرژی به سرعت از یکی به سمت دیگری می رود و اصلا سودی به شما نمی رساند. سعی کنید یک پارتیشن کوچک در جایی بین آنها قرار دهید تا مسیر انرژی را منحرف کنید.

اگر اتاقی مختص فضای کاری یا مطالعه ندارید، از یک پارتیشن برای جدا کردن آن از بقیه ی فضاها استفاده کنید. این اقدام انرژی کاری را تا جایی که ممکن است برای شما حفظ می کند.



موسیقی یک عنصر مثبت و آرامش بخش در فنگ شویی است. اگر خانه ی شما خیلی ساکت است، ممکن است فراوانی یین یا انرژی غیر فعال داشته باشید – که می تواند روی کل خانواده ی شما اثر بگذارد، حتی باعث ناخوشی شما شود.

یک فرصت عالی برای جاری کردن یانگ یا انرژی مثبت زمانی است که شما خانه تان را تمیز یا روفت و روب می کنید. بنابراین تمام پنجره ها را باز کنید، موسیقی را بلند کنید و حرکت کنید و به صورت یک برنامه ی منظم، موسیقی آرامی را هفته ای یک بار برای ۱۰ دقیقه در طی چندین ماه روشن کنید و یک بهبود دائمی در سطح انرژی خود خواهید دید. با این اقدامات آرامش در نشیمن با فنگ شویی را تجربه خواهید کرد.



گفته می شود وسایل الکترونیکی از طریق میدان های الکترومغناطیسی انرژی منفی تولید می کنند. به طور ایده آل شما باید تا حد ممکن در معرض دستگاه های بی شماری که در خانه های امروزی وجود دارد، قرار نگیرید.

اتاق خواب محلی برای استراحت است و خوابی بی وقفه برای دست یابی به یک زندگی موفق و بارور ضروری است. چیدانه قبلا فنگ شویی در اتاق خواب، راهی برای رهایی از استرس ها(۳) را به شما پیشنهاد داده است. اکنون نیز این دو ایده را امتحان کنید تا جریان انرژی منفی را کاهش دهید. ساعت زنگ دار خود را حداقل ۳ متر از تخت خواب تان دور بگذارید. اگر قصد ندارید تلویزیون را از اتاق خواب خارج کنید، آن را در یک کمد قرار دهید و زمانی که می خواهید بخوابید درب آن را ببندید.


فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی شادی بخش

در گویش فنگ شویی، درب ورودی منزل شما «مدخل انرژی» خوانده می شود. با تمیز نگه داشتن آن و نورپردازی مناسب، به آوردن انرژی مثبت به منزل تان کمک کنید. در هم ریختگی های پشت درب از سمت داخل را برطرف کنید تا مانع ورود این انرژی مثبت نشوند. فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!


رنگ آمیزی درب ورودی به رنگ سبز، رشد، به رنگ قرمز، ثروت، به رنگ آبی، آسایش، و به رنگ قهوه ای، پایداری را به منزل شما می آورد. حتی کسانی که از قوانین فنگ شویی تبعیت نمی کنند، باید بدانند یک تغییر، به سادگی زدن رنگ جدید به درب ورودی می تواند حال و هوایشان را از این رو به آن رو کند.


در هم ریختگی دشمن فنگ شویی است. هوا و انرژی باید قادر به حرکت باشند و در هم ریختگی مانند یک علامت توقف برای انرژی است که آن را حبس می کند و شما را در گذشته نگه می دارد.

در بعضی از فرهنگ های آسیایی، خانه تکانی بهاره سه روز قبل از سال نو آسیایی انجام می شود که نشانه ی زدودن هر گونه بد شانسی است. مردم در این فرهنگ ها تا سال نو بعدی رفت و روب نمی کنند تا بتوانند غبار خوش شانسی را در گوشه ی خانه شان جمع کنند.

هر گونه شی شکسته را دور بیندازید، لامپ های حبابی دمیده شده را جایگزین کنید و نسبت به اشیایی که در ۱۲ ماه اخیر بی استفاده مانده اند یا خراب شده اند، بی رحم باشید. بعد از تمیزکاری، دست خود را زیر آب روان به مدت حداقل سه دقیقه بشویید. این کار همه ی انرژی منفی را که در طی فرآیند تمیز کردن به دستان شما منتقل شده است، می شوید.



مگنت های نگهدارنده ی کاغذ، تنها یک عنصر دکوری زیبا نیستند؛ آنها همچنین می توانند باعث ترویج رشد و قدرت در فنگ شویی شوند. مگنت های گرد، پایداری زمین را تسخیر می کنند.

یکی از این مگنت ها را در اتاق مطالعه یا اتاق کار خود قرار دهید و به افزایش خلاقیت و ترغیب ایده های نو کمک کنید. گذاشتن یک مگنت شفاف روی صورت حساب طلبکاری، باعث افزایش ثروت می شود. اما حواس تان باشد آنها را روی قبض هایی که باید پرداخت کنید قرار ندهید، چون ممکن است هزینه های شما را افزایش دهد. مگنت های مورد علاقه تان را جمع آوری کنید و آنها را برای شانس بیشتر در کنار هم به نمایش بگذارید.



گیاهان انرژی زیادی به فضای یک خانه یا محیط کار می آورند. فضاهای اداری خانگی به بیشترین انرژی مثبتی که بتوانید گرد آورید نیاز دارند، بنابراین چرا این انرژی را از گیاهان پر جنب و جوش و پر حرارت نگیرید؟ گیاهان بزرگی مثل زنبق، بامبو و گونه های یشم در صدر این لیست انرژی بخش قرار دارند.

اگر فضای کافی ندارید، یگ گیاه خانگی کوچک بهتر از هیچی است. گیاهان خود را سالم نگه دارید و به آنها برسید و آنها در نهایت مهربانی به شما پاسخ خواهند داد.



فنگ شویی در طراحی داخلی یک ویلا

اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که این اتاق بیش از یک غار تنهاییست ، در زیر چراغ ها شکافی می بینید که در آن یک صفحه نمایش فیلم است و دور تا دور کتابخانه بلند گوکار گذاشته شده است.


لوستر ساخته شده از سنگهای فیروزه چیزی بود که هم صاحب خانه و هم گومز هر دو پسندیده بودند و قبل از آغاز پروژه عکسش را نگهداشته بودند و می دانستند که باید جایی مناسب برای آن در نظر بگیرند ، اما وقتی آن را خریدند هنوز جایی برایش در نظر نگرفته بودند اما همان گونه که می بینید در نهایت بین پله های طبقه اصلی و طبقه دوم قرار گرفت تا از هر دو طبقه بتوان آن را دید و از زیباییش لذت برد.


طراح می خواست بچه ها یک ورودی خوب به اتاقهایشان داشته باشند و در ضمن فضایی برای نشستن یا مطالعه بنابراین گوشه ای راحت و آرام در فضای پر نور بین اطاقهایشان ایجاد کرد.


طراح از چند ترفند کوچک اما قابل توجه در اتاق اصلی استفاده کرد.در اصل تخت خواب زیر پنجره قرار داشت که ممکن است باعث اختلالات خواب شود اما من می خواستم اتاق خوابی گرم و نرم ایجاد کنم.او دیوار پشت سرتخت را اضافه کرد و برای سر تخت نیمکتی در زیر پنجره طراحی کرد که سرتخت را به آن متصل کرده و فضایی دنج برای نشستن و طاقچه ای هم در کنار دیوار برای کتاب ها داشت.


طبق محاسبات او این اتاق به عنصر زمین نیاز داشت بنابراین با استفاده از دیوار پوش های سبز رنگ آن را افزود . در ضمن برای حضور عناصر فلز و چوب از چراغ خواب ، قطعه چوبی بالای تخت و دراور استفاده کرد.


این زوج شیفته سرویس بهداشتی یکی از هتل های نیویورک بودند و درخواست کردند تا دقیقاً همان را برایشان کپی کنند ،  بنابراین به همان صورت انجام شد . دقیقاً همان کانتر سنگ مرمر و آینه کرومی و طاقچه مرمری با لبه های گرد تراش خورد برای قراردادن لوازم آرایش!


آب عنصر مناسبی برای اطاق پسر بزرگتر (دوقلوها) خانواده بود. در اطاق دوقلوها طرح موج ها حال و هوای اتاق را متحول می کند . صندلی های توپی آبی رنگ فضای مناسبی برای مطالعه ایجاد می کنند و چراغ سقفی بالای آن برای استفاده های مختلف بالا و پایین می رود .


آخرین فرزند این زوج هنوز بسیار کوچک است و در اتاق والدینش می خوابد ، بنابراین تا وقتیکه بزرگتر شود اتاق برای او بیشتر حکم اتاق بازی را دارد تا اطاق خواب . بنابراین این چادر سرخپوستی با گلهای صورتی می تواند حس مکانی امن را به کودک برای مواقعی که می خواهد استراحت کند یا جایی دنج می خواهد بدهد.


سرویس بهداشتی بچه ها حس ساحلی دارد مثل آیینه شبیه پنجره کشتی یا دستگیره های ماهی شکل کشوها.


طراح می گوید : این کاشی های شیشه ای بسیار زیبا هستند و واقعاً شبیه به شیشه های دریایی می مانند . زمانیکه دارید از پله ها بالا می روید می توانید داخل این حمام را ببینید پس بهتر است با استفاده از خطوط رنگی آن را زیباتر کنید.