مبلمان

مبلمان

مبلمان

مبلمان

مبلمان عروس

انتخاب مبلمان استیل یا راحتی
مبل های استیل به دلیل رسمی بودن برای مهمان مناسب تر هستند و در آن ها ترکیبی از چوب و پارچه دیده می شود. پشتی مبل های استیل صاف و بلند است و پایه های آن نیز بلند می باشد.
در حالی که مبلمان های راحتی فقط پارچه هستند و نباید در آن ها چوب یا فلز به کار رفته باشد. مبل های راحتی دسته های پهن با پشتی و پایه کوتاه دارند.
اگر خانه ای که قرار است ساکن آن شوید بزرگ است و فضای کافی دارد بهتر است یک دست مبل استیل برای مهمان و یک دست مبل راحتی برای خودتان تهیه کنید اما اگر خانه شما کوچک است پیشنهاد می کنیم مبل راحتی تهیه کنید که هم برای خودتان و هم برای مهمان مناسب است.
انتخابز
در تزیین بعضی از مبل های استیل برای داشتن ظاهری زیبا از نوارهای مختلف دور دسته مبل یا بین چوب و پارچه استفاده می شود.
این بستگی به شما دارد که بخواهید مبلمان تان با نوار تزیین شده باشد یا کاملا ساده باشد.
انتخابز
مبل های چرمی برای کسانی که می خواهند همیشه مبلمان تمیز داشته باشند، بسیار مناسب است. زیرا شست و شوی آن ها به راحتی انجام می شود و با کمک روغن های مخصوص می توان به آن ها برق و جلا داد تا کاملا نو به نظر آیند.
اگر می خواهید با کمک مبل خانه تان بزرگ تر دیده شود بهتر است مبلمانی با پارچه های مخمل و پرزدار خریداری کنید.
مبلمان با پارچه های مخملی که مات و بدون پرز باشد برای خانه های بزرگ مناسب است.
انتخاب مبل پارچه ای یا ترکیب پارچه و چوب
مبل هایی که به طور کامل از پارچه تشکیل شده اند تمیز کردن شان سخت است و گرد و غباری که روی آن ها وجود دارد به راحتی پاک نمی شود.
بنابراین بهتر است مبلمانی که ترکیب پارچه و چوب است بخرید زیرا چوب به آسانی تمیز می شود و گرد و غبار کمتری روی آن می نشیند.
روش شست و شوی مبلمان
اولین روش شست و شوی مبلمان و تمیز کردن پارچه های آن استفاده از بخارشوی است.
دومین روش استفاده از محلول آب ولرم و شامپو فرش است.
سومین روش سپردن مبل ها به مراکزی است که کار شست و شوی مبلمان انجام می دهند.
البته توصیه می کنیم تا حد امکان از شست و شوی مبل ها صرف نظر کنید زیرا هر بار که آن ها را می شویید کهنه تر به نظر می آیند. بهتر است در شرایط اضطراری نسبت به شست و شوی مبلمان تان اقدام نمایید.

مبلمان جهیزیه

خرید لوازم منزل برای شروع یک زندگی یکی از سخت ترین مراحل برای نوعروسان می باشد.خرید مبلمان وجهیزیه و انتخاب آن از میان طرح های موجود در بازار بسیار سخت است.از میان لوازم منزل,مبلمان که شامل مبل,میزغذاخوری,ویترین,میز تلویزیون وآینه و کنسول می باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است,زیرا قالب اولیه اتاق نشیمن شما را تشکیل می دهد.انتخاب مبلمان جهیزیه یکی از مهم ترین مراحل خرید جهیزیه می باشد.

برای خرید مبل قبل از هر اقدامی ابعاد منزلی که می خواهید مبل را داخل آن چیدمان کنید,در نظر بگیرید.اولین و مهم ترین نکته در خرید مبل توجه به ابعاد و نحوه قرار گیری آن در اتاق نشیمن است.برای انتخاب بهترین مبل باید به اصول طراحی و دکوراسیون پایبند باشید.

1-انواع مبل

همانطور که می دانیم انواع مبل در سبک های مختلف در بازارهای مبلمان موجود می باشد,که شامل مبلمان راحتی,مبل کلاسیک,مبل استیل و مبلمان ال است.شما با توجه به فضای موجود در اتاق نشیمن و سبک چیدمان تان می توانید از انواع سبک موجود در بازار گزینه مناسب را انتخاب کنید.

2-رنگ مبلمان

برای انتخاب مبلمان به رنگ دلخواه خود,حتما رنگی را انتخاب کنید که مطابق با رنگ دیوار وکف اتاق باشد.در غیر این صورت شما در یک مغازه مبلمان فروشی در میان صدها رنگ ومدل پارچه مبل سردرگم خواهید شد.مثلا در بازار مبل فریفته ی مبلمان با رنگی می شوید که هیچ تناسبی با رنگ دیوار و کف منزلتان ندارد و وقتی آنرا به خانه می برید از انتخاب خود پشیمان می شوید.

3-اندازه مبلمان

یک مبل راحتی یا کلاسیک باید حداقل ارتفاع یک نیمکت را داشته باشد.به عنوان قانون کلی,هر قدر ارتفاع مبل کوتاه باشد,ساده و معمولی تر به نظر می رسد و هر قدر ارتفاع آن بیشتر باشد,رسمی تر است.اندازه مبلمان انتخابی باید متناسب با اندازه طول و عرض اتاق یا سالن پذیرایی شما باشد.از مبلمانی استفاده کنید که اتاق شما را کوچکتر نشان ندهد,به عکس فضا را بزرگ تر جلوه دهد.

4-جنس مبل

مبلمان جهیزیه به مراتب بیشتر از سایر مبلمان به چشم می آید.بنابراین در انتخاب مبل مناسب باید دقت بیشتری کنید.پارچه مبل باید از انواع پارچه مبل بادوام,ساده یا طرح هایی از رنگ پارچه باشد,انتخاب شود.برای داخل تشک های مبل بهتر است از پلی فوم استفاده شود که دوام بیشتری دارد و فرم خود را حفظ می کند.اگر به مبلمان چرمی علاقه دارید,بهتر است چرم طبیعی باشد,زیرا چرم مصنوعی به بدن می چسبد,از طرفی در فصل گرما بسیار گرم و در فصل سرما بسیار سردتر از محیط می شوند.

5-سبک مبل

مبلمان می تواند از لحاظ سبک, کلاسیک , مدرن و یا روستیک باشد.مبلمان مدرن به علت داشتن خطوط صاف تاثیری از نظم را به بیننده القا می کند.در حالی که مبلمان کلاسیک که طرح های اصلی دارند,نوعی شکوه و اقتدار را در فضا حاکم می کند,امروزه با توجه به رفاه حال مهمانان معمولا از مبل های راحتی به جای مبل های استیل استفاده می کنند.مبلمان استیل,هم گران و هم نشستن بر روی آن سخت است.انتخاب مناسب ترین و بهترین مبلمان برای یک فضا سبب می شود که آن مکان,فضای واقعی خود را حفظ کند و به لحاظ کاربردی و ظاهری از شرایط مطلوبی برخوردار باشد.

تنوع در مدل های مبلمان,طراحان داخلی و افراد مصرف کننده را برای انتخاب مناسب ترین مدل برای فضای مورد نظرشان یاری می دهد.

6-لوازم اطراف مبل

وقتی در حال انتخاب و چیدن مبل ها هستیم باید به وسایلی که در اطراف مبل ها قرار می گیرند نیز توجه کنیم.میزهای جلو مبلی,ویترین,میز غذا خوری و آینه وکنسولی که در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند.سطوح میز جلومبلی باید به گونه ای باشد که کارایی لازم برای اتاق پذیرایی را فراهم کند.میز جلو مبلی باید در نزدیک ترین فاصله به مبل وکاناپه باشد.اگر فضای پذیرایی شما کوچک است بهتر است با قرار دادن ویترین وآینه وکنسول فضا را کوچکتر نکنید.یا حدالامکان با قرار دادن یک آینه وکنسول کوچک تر به بزرگ جلوه دادن فضا کمک کنید.میز غذاخوری در کنار مبلمان نیز از گزینه هایی است که باید در انتخاب آن برای قرار گیری در کنار مبلمان دقت کافی را داشته باشید.


انتخاب مبل راحتی با تکیه گاه مناسب در دکوراسیون

مبلمان: ارتفاع مناسب مبل و کاناپه، فرم کوسن و پشتی مبل از مواردی است که شاید در انتخاب مبلمان برای دکوراسیون منزل توجه چندانی به آنها نکرده باشید. با آگاهی داشتن از جزئیات مبلمان و کاناپه می توان سبک و مدلی را انتخاب کرد تا علاوه بر راحت بودن، با سبک دکوراسیون منزل هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. اگر ارتفاع تکیه گاه مبل مناسب باشد، شکل پشتی با فضای داخلی خانه ست بوده و به فرمی باشد که گودی کمر را پر کند، باید گفت که بهترین نوع کاناپه را انتخاب کرده اید. با تجربیات گروه مبلمان نیلپر شما را برای انتخاب مبل با تکیه گاه مناسب راهنمایی می کنیم:

چگونه کاناپه را انتخاب می کنید؟

ارتفاع داخلی تکیه گاه که در واقع فاصله نشیمن مبل تا بالای تکیه گاه است، می تواند تاثیر زیادی بر احساس راحتی از نشستن روی مبل داشته باشد. به همین دلیل باید این نکته را مد نظر قرار داد که استفاده شما از مبلمان در چه اندازه است. مبل با تکیه گاه بلند یعنی ارتفاع داخلی بیش از ۴۵ سانتیمتر به مکانی برای استراحت و قرار دادن سر بر روی آن زمانی که روی مبل نشسته اید، تبدیل می شود. این نکته در فردی که برای تماشای تلویزیون به دنبال راحتی بیشتری است، مزیت محسوب می شود.

تفاوت عملکرد ارتفاع تکیه گاه در مبلمان

اگر ترجیح می دهید روی مبل و کاناپه دراز بکشید و سرخود را روی دسته مبل بگذارید، نیازی نیست توجه چندانی به ارتفاع تکیه گاه مبل داشته باشید. در این صورت به سبک مبلمان برای دکوراسیون منزل خود توجه کنید. به گفته مبلمان نیلپر ارتفاع پشتی مبل برای انواع مبلمانی که جنبه رسمی تری دارند و برای دکوراسیون پذیرایی به کار برده می شوند، دارای اهمیت کمتری هستند. زیرا در این حالت استراحت و دراز کشیدن روی مبلمان دغدغه نیست.

ارتفاع کلی مبلمان فاصله بین زمین تا بالاترین نقطه پشتی کاناپه است. این ارتفاع به جهت اینکه ظاهر کلی و فرم اصلی کاناپه را در فضای داخلی منزل می سازد، دارای اهمیت است. به عنوان مثال اگر در فضای خانه شما پنجره یا جزییات معماری دیگری اهمیت داشته که نمایش آنها مد نظر قرار دارد، مبل با ارتفاع بالا برای شما ایده آل نخواهد بود.

در فضایی که پنجره های سرتاسری وجود دارد مبلمانی با تکیه گاه و پشتی مرتفع می تواند جلوی دید و منظره ای که از پنجره مشاهده می شود را بگیرد. کاناپه ساده با ارتفاع پشتی کوتاه بهترین انتخاب برای اینگونه فضای داخلی است.

چه نوع کوسن و پشتی برای شما مناسب است؟

نکته بعدی که در انتخاب مبلمان اهمیت دارد، نوع پشتی مبل و کاناپه است. در مبلمان با تکیه گاه سفت، تکیه گاه در واقع بدنه اصلی مبلمان بوده و قطعه اضافه ای در آن وجود ندارد. مبلمان با تکیه گاه محکم؛ دارای خطوط منظم و صافی هستند، حس ثبات و اقتدار بیشتری دارد، فرم رسمی تری را القا می کنند و همیشه تمیز و مرتب به نظر می رسد. استفاده از کوسن های پشتی و تزیینی در این نوع از مبلمان، می تواند دکوراسیون نشیمن و پذیرایی را تکمیل کند.

مبلمان با کوسن در تکیه گاه

مبلمان با پشتی های منظم، جزو معمول ترین نوع مبلمان محسوب می شود. به گفته مبلمان نیلپر پشتی های برش خورده و منظم در این نوع از مبلمان، محلی مناسب و نرم برای استراحت و نشستن به وجود می آورند. از نظر طراحی، کاناپه های پشتی دار با هر فضایی تطبیق داده می شوند. در دکوراسیون مدرن و یا در فضاهای رسمی تر استفاده می شوند. هرچه خطوط به کار برده شده و چارچوب کلی مبلمان راست تر و منظم تر باشد، استفاده از آن در فضای رسمی معقول تر است.

مبلمان با پشتی متعدد در دکوراسیون

این نوع از مبلمان دارای پشتی و کوسن های بزرگ متعدد است. این پشتی ها تکیه گاه مبلمان را تشکیل می دهند ولی برش های آنها به گونه ای نیست که کاملا متناسب با ابعاد و فرم بدنه مبلمان باشد. این سبک مبلمان در دسته مبلمان راحتی قرار می گیرد. کاناپه با پشتی های متعدد برای استراحت مناسب بوده و فضای آرامش را کامل می کند.


چگونه مبل راحتی با کیفیتی انتخاب کنیم؟

قضاوت در مورد کیفیت مبل راحتی زمانی که شما آن را مورد ارزیابی قرار می دهید فراتر از ظاهر آن خواهد بود به همین دلیل دو مبل راحتی با ظاهر مشابه می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. کیفیت محتویات داخلی مبل راحتی تا حد زیادی تعیین کننده کیفیت نهایی محصول است. اسکلت، تکیه گاه پشتی و پرکننده داخل مبل به تنهایی ملاک کیفیت مبل نخواهند بود بلکه توانایی حفظ شکل ظاهری و ثبات آن را در سالهای آینده نیز تعیین کننده خواهند بود. در این مقاله به بررسی دقیق تر موضوع خواهیم پرداخت.

اسکلت مبل راحتی

اینکه مدت دوام و حفظ شکل ظاهری یک مبل راحتی چه مقدار خواهد بود، تاحد زیادی بستگی به اسکلت آن دارد، یک مبل راحتی با کیفیت همیشه یک اسکلت محکم و با مقاومت بالا دارد. بهترین اسکلت ها از چوب پهن برگان( گونه هایی مانند ممرز، افرا، بلوط، راش و...) که در کوره خشک شده اند ساخته می شود. فرایند خشک کنی در کوره همه رطوبت موجود در چوب را حذف می کند و باعث می شود که چوب شکل و ابعاد خود را در طول زمان حفظ کند. اسکلتی که از چوب تر ساخته شود در زمان خشک شدن هم کشیده شده و ترک برمی دارد. در این رابطه چوب سوزانی برگان( مانند نراد، کاج، نوئل) راحت تر ترک خورده و خم می شود. گره موجود در بافت چوب نیز آن را در معرض ترک قرار می دهد . در تهیه اسکلت های با کیفیت، چسب زنی، خم کردن و پیچ زنی اهمیت بالایی خواهند داشت. گوشه های اسکلت مبل با اضافه کردن لقمه های چوبی پرکننده جهت افزایش نقش حمایتی و افزایش مقاومت تقویت می شوند. در کل اسکلت های از جنس تخته چند لا و تخته خرده چوب( نئوپان) دوام پایین تری دارند مخصوصا زمانی که با بست های آهنی به هم متصل شوند. لایه تخته چندلا می تواند باعث افزایش استحکام قاب شود. اگر می خواهید مبل راحتی که اسکلت آن از جنس تخته چندلا است را انتخاب کنید حتما از اینکه تعداد لایه های آن از 11 تا 13 لایه کمتر نباشد اطمینان حاصل کنید. 

تکیه گاه پشتی مبل راحتی

تکیه گاه پشتی یکی از مولفه های مهم در تعیین کیفیت مبل راحتی می باشد. یک اسکلت محکم لنگر خوبی برای تکیه گاه پشتی فراهم می کند. شما باید همیشه قبل از خرید مبل راحتی کیفیت تکیه گاه پشتی را با نشستن روی آن بررسی کنید . البته اگر از برندهای معتبر خرید می نمائید چون این شرکتها اصول ارگونومیک را در تولید مبلهای خود در نظر می گیرند و راحتی مدلهای تولید شده خود را با افراد با اندامهای متفاوت امتحان می کنند شما بدون امتحان کردن نیز می توانید مبل خود را خرید نمائید و از راحتی آن مطمئن باشید. پشت مبل نباید خم شود و باید راحتی مناسبی در قسمت پشتی و نشیمن برایتان فراهم کند. سیستم فنری هشت طرفه یکی از بهترین سیستم های حمایت کننده در مبل راحتی می باشد. صنعتگر هر فنر را با نخی محکم با فنر پیچی کناری متصل می کند. هر فنر از جلو به عقب و کناره به کناره توسط نخ عبور کرده و سپس به طور مورب در یک جهت با رعایت ایمنی کامل فنرها را به هم وصل می کند.

روش دیگر روش اتصال با فنر بصورت سینوسی می باشد. فنرهای سینوسی اس شکل هستند و جلو و عقب مبل را به هم وصل می کنند. این فنرها با سیم های جانبی در اطراف محافظت می شوند. با این روش یک تکیه گاه محکم ایجاد شده و می تواند گزینه مناسبی در ساخت مبلی صاف و مستحکم باشد.همچنین  مبل ساخته با این روش جای کمتری هم می گیرد.

گزینه بعد اتصال شبکه ای معلق می باشد که نوارهای اتصال در آن از جلو صندلی و تکیه گاه پشتی آن عبور می کنند. نوارها برای اتصال راحت کوسن به اسکلت متصل هستند. نوارهای بافته شده می تواند از جنس فیبر طبیعی یا مصنوعی باشند. استفاده از این روش به تنهایی نمی تواند نقش حمایتی و تکیه گاه را در مبل راحتی به خوبی انجام دهد. این روش برای تکیه گاه های پشتی در مبل راحتی گزینه مناسبی است.

پرکننده کوسن مبل راحتی

پس از آنکه شما اسکلت و تکیه گاه را بررسی نمودید وقت آن است که در مورد نوع پر کننده مبل هم اطلاعاتی داشته باشید. رایج ترین پر کننده پلی اتیلن با دانسیته بالا می باشد. هرچه دانسیته بالاتر باشد تراکم و استحکام کوسن هم بالاتر خواهد رفت. اگر جنس مواد داخل کوسن از مواد نرم تر مانند نخ و الیاف کتان باشد بافت آن نرم تر خواهد شد. فوم الیاف داکرون ارزان ترین گزینه است ولی کیفیت بالایی ندارد. همیشه قبل از خرید از انتخاب فوم با دانسیته بالا اطمینان حاصل کنید زیرا فوم های با کیفیت پایین نسبتا سریع شروع به شکستن می کنند و باعث خم شدن کوسن و استحکام پایین پارچه می شوند. اگر بخواهید مبلمانهای نرم و با کیفیت داشته باشید باید آن هایی را انتخاب کنید که دارای بیمه نامه می باشند که در این صورت جزو محصولات گران قیمت طبقه بندی می شوند. در کوسن های با کیفیت بالا برای جلوگیری از نفوذ پر و الیاف از داخل آن به سطح، پارچه رومبلی با لایه های عایقی پوشیده می شوند. نگهداری کوسن های پر شده با پر و یا کرک مشکل بوده و باید هر روز مورد بررسی قرار گیرند. کوسن های پرشده از ترکیب پر یا کرک با سایر مواد معمولا گران تر از کوسن های پرشده با الیاف مصنوعی هستند . کوسن های ساخته شده از الیاف پلی استر داکرون در قسمت زیری بیشتر استفاده شده و در  اطراف فوم های با دانسیته  بالا پیچیده می شوند . در این صورت یک سطح نرم با قسمت داخلی محکم و انعطاف پذیر را خوهیم داشت  و در این صورت کوسن به راحتی شکل خود را از دست نخواهد داد. در نهایت باید به این نکته توجه کرد که  مبل راحتی با کیفیت بالا هیچ گاه ارزان نیست و مبل راحتی با کیفیت بالاتر راحتر است و شکل ظاهری  خود را مدت طولانی تری حفظ خواهد کرد. بنابراین به خریداران توصیه می شود بر اساس توان مالی خود همیشه با کیفیت ترین گزینه را انتخاب نمایند.


“مبل ال راحتی” ،کاناپه های مدرن پذیرایی

کاناپه های منطقه ای (مدولار)که بیشتر افراد به آن مبلمان ال شکل می گویند از کنار هم قرار دادن تکه هایی از مبلمان از انواع تک دسته گرفته تا مبلمانی برای دراز کشیدن تشکیل می شود. مبلمانی چند منظوره که تقریبا در اتاق نشیمن با هر اندازه ای قابل استفاده است. این کاناپه ها فضای نشیمن راحت و زیادی را در اختیار شما قرار می دهند وبه دلیل اتصال به هم و اینکه به اشغال جایی برای دسته مبل نیازی ندارند، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می روند. به دلیل اینکه مبلمان منطقه ای اندازه بزرگی دارد، آثار هنری باید با اندازه این مبلمان هماهنگ باشد و به دکوراسیون تعادل ببخشد. زمانی که مبلمان زیادی در فضا وجود دارد،احساس کمبود آثار هنری بیشتر حس می شود. بنابراین برای اینکه کنجی دنج داشته باشید دیوار را خالی رها نکنید و از آثار هنری متنوعی روی دیوار پشتی کاناپه منطقه ای استفاده کنید.

برای تناسب مدل مبلمان ال شکل باید چندین نکته را رعایت کنیدو هماهنگی رنگ و سبک در خرید لوازم منزل به خصوص مبلمان اهمیت ویژه ای دارد. مبلمانال شکل را بر اساس کاربرد موردنیاز می توانید جابه جا کنید و به عنوان مثال آن را به عنوان فضایی برای دور هم جمع شدن های خانوادگی یا حتی جای خوابی برای میهمان در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه کاناپه های منطقه ای تکه های بزرگی دارند هنگام انتخاب میز پذیرایی دقت داشته باشید که باید تمام افراد بتوانند به راحتی به میز دسترسی داشته باشند. از میز پذیرایی متناسب با شکل مبلمان استفاده کنید برای مثال برای کاناپه های گرد و بیضی شکل از میز گرد و برای انواع ال (L) و وی (V) شکل از میزی ال (L) یا مستطیل استفاده کنید.علاوه بر میزهای عسلی حداقل از یک میز کناری ثابت برای قرار دادن آباژور، شمعدان یا لوازم جانبی دیگر استفاده کنید.