مبلمان

مبلمان

مبلمان

مبلمان

چگونه مبل راحتی با کیفیتی انتخاب کنیم؟

قضاوت در مورد کیفیت مبل راحتی زمانی که شما آن را مورد ارزیابی قرار می دهید فراتر از ظاهر آن خواهد بود به همین دلیل دو مبل راحتی با ظاهر مشابه می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. کیفیت محتویات داخلی مبل راحتی تا حد زیادی تعیین کننده کیفیت نهایی محصول است. اسکلت، تکیه گاه پشتی و پرکننده داخل مبل به تنهایی ملاک کیفیت مبل نخواهند بود بلکه توانایی حفظ شکل ظاهری و ثبات آن را در سالهای آینده نیز تعیین کننده خواهند بود. در این مقاله به بررسی دقیق تر موضوع خواهیم پرداخت.

اسکلت مبل راحتی

اینکه مدت دوام و حفظ شکل ظاهری یک مبل راحتی چه مقدار خواهد بود، تاحد زیادی بستگی به اسکلت آن دارد، یک مبل راحتی با کیفیت همیشه یک اسکلت محکم و با مقاومت بالا دارد. بهترین اسکلت ها از چوب پهن برگان( گونه هایی مانند ممرز، افرا، بلوط، راش و...) که در کوره خشک شده اند ساخته می شود. فرایند خشک کنی در کوره همه رطوبت موجود در چوب را حذف می کند و باعث می شود که چوب شکل و ابعاد خود را در طول زمان حفظ کند. اسکلتی که از چوب تر ساخته شود در زمان خشک شدن هم کشیده شده و ترک برمی دارد. در این رابطه چوب سوزانی برگان( مانند نراد، کاج، نوئل) راحت تر ترک خورده و خم می شود. گره موجود در بافت چوب نیز آن را در معرض ترک قرار می دهد . در تهیه اسکلت های با کیفیت، چسب زنی، خم کردن و پیچ زنی اهمیت بالایی خواهند داشت. گوشه های اسکلت مبل با اضافه کردن لقمه های چوبی پرکننده جهت افزایش نقش حمایتی و افزایش مقاومت تقویت می شوند. در کل اسکلت های از جنس تخته چند لا و تخته خرده چوب( نئوپان) دوام پایین تری دارند مخصوصا زمانی که با بست های آهنی به هم متصل شوند. لایه تخته چندلا می تواند باعث افزایش استحکام قاب شود. اگر می خواهید مبل راحتی که اسکلت آن از جنس تخته چندلا است را انتخاب کنید حتما از اینکه تعداد لایه های آن از 11 تا 13 لایه کمتر نباشد اطمینان حاصل کنید. 

تکیه گاه پشتی مبل راحتی

تکیه گاه پشتی یکی از مولفه های مهم در تعیین کیفیت مبل راحتی می باشد. یک اسکلت محکم لنگر خوبی برای تکیه گاه پشتی فراهم می کند. شما باید همیشه قبل از خرید مبل راحتی کیفیت تکیه گاه پشتی را با نشستن روی آن بررسی کنید . البته اگر از برندهای معتبر خرید می نمائید چون این شرکتها اصول ارگونومیک را در تولید مبلهای خود در نظر می گیرند و راحتی مدلهای تولید شده خود را با افراد با اندامهای متفاوت امتحان می کنند شما بدون امتحان کردن نیز می توانید مبل خود را خرید نمائید و از راحتی آن مطمئن باشید. پشت مبل نباید خم شود و باید راحتی مناسبی در قسمت پشتی و نشیمن برایتان فراهم کند. سیستم فنری هشت طرفه یکی از بهترین سیستم های حمایت کننده در مبل راحتی می باشد. صنعتگر هر فنر را با نخی محکم با فنر پیچی کناری متصل می کند. هر فنر از جلو به عقب و کناره به کناره توسط نخ عبور کرده و سپس به طور مورب در یک جهت با رعایت ایمنی کامل فنرها را به هم وصل می کند.

روش دیگر روش اتصال با فنر بصورت سینوسی می باشد. فنرهای سینوسی اس شکل هستند و جلو و عقب مبل را به هم وصل می کنند. این فنرها با سیم های جانبی در اطراف محافظت می شوند. با این روش یک تکیه گاه محکم ایجاد شده و می تواند گزینه مناسبی در ساخت مبلی صاف و مستحکم باشد.همچنین  مبل ساخته با این روش جای کمتری هم می گیرد.

گزینه بعد اتصال شبکه ای معلق می باشد که نوارهای اتصال در آن از جلو صندلی و تکیه گاه پشتی آن عبور می کنند. نوارها برای اتصال راحت کوسن به اسکلت متصل هستند. نوارهای بافته شده می تواند از جنس فیبر طبیعی یا مصنوعی باشند. استفاده از این روش به تنهایی نمی تواند نقش حمایتی و تکیه گاه را در مبل راحتی به خوبی انجام دهد. این روش برای تکیه گاه های پشتی در مبل راحتی گزینه مناسبی است.

پرکننده کوسن مبل راحتی

پس از آنکه شما اسکلت و تکیه گاه را بررسی نمودید وقت آن است که در مورد نوع پر کننده مبل هم اطلاعاتی داشته باشید. رایج ترین پر کننده پلی اتیلن با دانسیته بالا می باشد. هرچه دانسیته بالاتر باشد تراکم و استحکام کوسن هم بالاتر خواهد رفت. اگر جنس مواد داخل کوسن از مواد نرم تر مانند نخ و الیاف کتان باشد بافت آن نرم تر خواهد شد. فوم الیاف داکرون ارزان ترین گزینه است ولی کیفیت بالایی ندارد. همیشه قبل از خرید از انتخاب فوم با دانسیته بالا اطمینان حاصل کنید زیرا فوم های با کیفیت پایین نسبتا سریع شروع به شکستن می کنند و باعث خم شدن کوسن و استحکام پایین پارچه می شوند. اگر بخواهید مبلمانهای نرم و با کیفیت داشته باشید باید آن هایی را انتخاب کنید که دارای بیمه نامه می باشند که در این صورت جزو محصولات گران قیمت طبقه بندی می شوند. در کوسن های با کیفیت بالا برای جلوگیری از نفوذ پر و الیاف از داخل آن به سطح، پارچه رومبلی با لایه های عایقی پوشیده می شوند. نگهداری کوسن های پر شده با پر و یا کرک مشکل بوده و باید هر روز مورد بررسی قرار گیرند. کوسن های پرشده از ترکیب پر یا کرک با سایر مواد معمولا گران تر از کوسن های پرشده با الیاف مصنوعی هستند . کوسن های ساخته شده از الیاف پلی استر داکرون در قسمت زیری بیشتر استفاده شده و در  اطراف فوم های با دانسیته  بالا پیچیده می شوند . در این صورت یک سطح نرم با قسمت داخلی محکم و انعطاف پذیر را خوهیم داشت  و در این صورت کوسن به راحتی شکل خود را از دست نخواهد داد. در نهایت باید به این نکته توجه کرد که  مبل راحتی با کیفیت بالا هیچ گاه ارزان نیست و مبل راحتی با کیفیت بالاتر راحتر است و شکل ظاهری  خود را مدت طولانی تری حفظ خواهد کرد. بنابراین به خریداران توصیه می شود بر اساس توان مالی خود همیشه با کیفیت ترین گزینه را انتخاب نمایند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.